Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Struggling for integratio… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Struggling for integration: universalist and separatist discourses within El Sistema Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Åsa Bergman
Monica Lindgren
Eva Sæther
Publicerad i Music Education Research
Volym 18
Nummer/häfte 4
Sidor 364-375
ISSN 1461-3808
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för kulturvetenskaper
Högskolan för scen och musik
Sidor 364-375
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/14613808.2016.12...
Ämnesord El Sistema Sweden; integration; postcolonial theory; ethnography; discourse analysis
Ämneskategorier Musikpedagogik, Konst

Sammanfattning

This article focuses on the El Sistema programme, which started up in Sweden in 2010 with the objective to deal with segregation problems typical for Swedish urban areas. The purpose of the article is to examine how promoting integration through music and music education is constructed within El Sistema as a way to help children growing up in multi-ethnic suburbs participate in Swedish society. The empirical material used derives from two different ethnographic research studies conducted in Gothenburg and Malmö. The results show that integration is constructed through two antagonistic discourses competing for hegemony. In the first, the idea of integration is based on a rhetoric of similarities between people playing music together, a rhetoric drawing on the modernist idea of humans as universal and alike. In the second, integration is articulated through a rhetoric of differences related to cultural affiliation.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?