Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Trovärdighet till salu?… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Trovärdighet till salu?

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Eva-Maria Svensson
Maria Edström
Publicerad i MEG - Mediedagarna 2016. 7-8 april 2016, Göteborg.
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Juridiska institutionen
Språk sv
Ämnesord yttrandefrihet, trovärdighet, journalistik
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Juridik

Sammanfattning

Vad händer när man inte längre kan se skillnad på journalistik och reklam? Är partnerstudios och native advertising vägen till svarta siffror eller undergräver det trovärdigheten? I såväl lagstiftning som självreglering förutsätts att skillnaden mellan journalistik och reklam är tydlig, men i praktiken ser det inte alltid så ut. I ett panelsamtal diskuteras olika konsekvenser av ett förändrat medielandskap. Medverkande: Elisabeth Trotzig/Reklamombudsman, Jonas Nordling/ Journalistförbundets ordförande, Maria Edström/lektor, JMG, GU, Eva-Maria Svensson/professor i rättsvetenskap, Juridiska institutionen, GU.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?