Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Setting the Trend or Chan… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Setting the Trend or Changing the Game? Professionalization and Digitalization of Election Campaigns in Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marie Grusell
Lars Nord
Publicerad i Journal of Political Marketing
Volym e-pub ahead of print
Nummer/häfte X
Sidor X
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor X
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/full/10.108...
Ämnesord digitalization, election campaigns, professionalization, social media, sweden,
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Professionalization and digitalization are two distinctive features of election campaigns in the 21st century. Are existing campaign structures and strategies reinforced by the implementation of new technology, or does this technology radically change campaigning conditions? This article investigates this topic by analysing the two most recent National Election campaigns in Sweden in 2010 and 2014. The results indicate that both professionalization and digitalization tendencies are strong, but most clearly linked to each other among bigger, catch-all campaign parties, while smaller niche parties in a multiparty system tend to choose different campaign options with regard to structure and strategies.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?