Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Scholarship of Teachi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Scholarship of Teaching and Learning. Its constitution and transformative potential

Kapitel i bok
Författare Shirley Booth
Laurie Woollacott
Publicerad i The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential
Sidor 169-183
ISBN 978-0-99223604-5
Förlag SUNMedia
Förlagsort Stellenbosch
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 169-183
Språk en
Ämnesord SoTL, domain analysis, transformation
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The chapter presents an analysis of the Scholarship of Teaching and Learning in terms of five core domains - the didactic, the epistemic, the social, the socio-economic and the ethical-moral domains - related to two contextual domains - the disciplinary and the professional domains. The analysis is grounded in the work presented in contributions to the book, supplemented by relevant literature. Transformation is considered in terms of qualitative change in one or more of the domains.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?