Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The scholarship of teachi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The scholarship of teaching and learning for educational transformation

Kapitel i bok
Författare Ruksana Osman
Shirley Booth
Publicerad i The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential
Sidor 155-168
ISBN 978-0-99223604-5
Förlag SUNMedia
Förlagsort Stellenbosch
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 155-168
Språk en
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This chapter is intended as a contribution to renewing meaningful conversations about the quality of teacher education and scholarship in teacher preparation. In a country such as South Africa, where multiple social inequalities are prevalent, quality education and quality teacher education are the challenges we face and must respond to appropriately. Systematic research and scholarship, grounded in the concerns and problems of educational practice, could make the difference in quality education and teacher education and it is this issue that we take up in this chapter. In this chapter we propose the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) in the context of teacher education as a major contribution to transforming education in the necessary direction and thence transformation of society.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?