Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On the scholarship of ped… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On the scholarship of pedagogy in the health sciences

Kapitel i bok
Författare Shirley Booth
Publicerad i The Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education: On its constitution and transformative potential
Sidor 93-111
ISBN 978-0-99223604-5
Förlag SUNMedia
Förlagsort Stellenbosch
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 93-111
Språk en
Ämnesord SoTL, health science education, health science practices, phenomenography
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

A consideration of the potential for the scholarship of teaching and learning in the health sciences to impact also on the practices of the health sciences. Phenomenography is introduced as a methodological framework and examples of studies within that framework that support the argument are given.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?