Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

More Mobile, More Flexibl… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

More Mobile, More Flexible. Students’ Device Ownership and Cross-Media News Consumption, and Their Pedagogical Implications

Kapitel i bok
Författare Erik Eliasson
Maarit Jaakkola
Publicerad i Becoming a journalist: Journalism education in the Nordic countries - (eds.) Jan Fredrik Hovden, Gunnar Nygren & Henrika Zilliacus-Tikkanen
Sidor 157-172
ISBN 978-91-87957-34-5
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 157-172
Språk en
Länkar www.nordicom.gu.se/sv/publikationer...
Ämnesord Journalistik utbildning, medieanvändning, läsvanor, cross-media, Finland
Ämneskategorier Medievetenskap

Sammanfattning

This chapter examines how journalism education institutions could adapt their teaching by building upon students’ media habits. We will take a look at how students’ habits regarding the use of news media on different platforms can form a starting point for developing cross-media pedagogy. Based on the results of an online survey examining journalism students’ cross-media uses of news media in two Nordic countries, Sweden (N=162) and Finland (N=167), which are compared using national media use averages, we first outline the special characteristics of journalism students’ media reception. We discovered that journalism students are more active consumers of news on different platforms compared to the average use among those their age. Students are also far more active online prosumers compared to the Swedish average in their age group. Furthermore, the results of the survey point to the fact that journalism students have a wide set of technological equipment at their disposal, which journalism education can build upon.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?