Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Examining mobile search a… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Examining mobile search adoption the Swedish experience in the uptake phase

Kapitel i bok
Författare A. Castellet
Oscar Westlund
Publicerad i Emerging Perspectives on the Mobile Content Evolution
Sidor 105-123
ISBN 978-146668839-1
Förlag IGI Global
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 105-123
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-8838-...
Ämneskategorier Mänsklig interaktion med IKT

Sammanfattning

The multimedia features brought by the rise of the mobile access to internet are tightly linked to the massive access of the public to mobile search. To date, there is limited knowledge on how distinct groups make use of mobile search in their everyday life. Attempting to fill that void, the purpose of this chapter is to describe and explain how mobile search behaviours have gained traction among distinct groups in Sweden from 2010 to 2012. The findings evidence a growing uptake among all groups over time. Smartphone ownership and age score the highest odds ratios, revealing smartphone users and 16-29 year olds as most inclined to use mobile search. In addition, a high education and use of a personal or company subscription show significant results. © 2016, IGI Global. All rights reserved.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?