Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Design Imaginaries. Knowl… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Design Imaginaries. Knowledge transformation and innovation in experimental architecture

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jonas Ivarsson
Todd Nicewonger
Publicerad i Mind, Culture and Activity
Volym 24
Nummer/häfte 1
Sidor 67-80
ISSN 1074-9039
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 67-80
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/10749039.2016.11...
https://gup.ub.gu.se/file/206801
Ämneskategorier Pedagogik, Arkitekturteknik

Sammanfattning

This article tracks the work of a group of architectural researchers and treats their experimental practices as vantages for analyzing the social production and transformation of architectural knowledge. This requires first examining the role of so-called design imaginaries, or modes of prototyping and analysis, which these researchers draw on to explore wider theoretical questions, as well as to test varying theories and hypotheses. It also includes examining how seemingly contradictory design concepts figure into their creative work, which we argue hold theoretical resonance with Gregory Bateson’s ideas on Learning III and Yrjö Engeström’s notion of expansive learning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?