Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

SUPERMARKET ENVIRONMENT, … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

SUPERMARKET ENVIRONMENT, THERMAL COMFORT, ENERGY AND FOOD QUALITY EFFICIENCY

Paper i proceeding
Författare Ulla Lindberg
Per Fahlén
Monica Axell
L. Rolfsman
Niklas Fransson
Publicerad i 4th Iir International Conference on Sustainability and the Cold Chain
Sidor 391-398
ISBN 978-2-36215-014-2
ISSN 0151-1637
Förlag Int Inst Refrigeration
Förlagsort Paris
Publiceringsår 2016
Publicerad vid
Sidor 391-398
Språk en
Ämnesord supermarket, environment, thermal comfort, food, quality, retail
Ämneskategorier Geovetenskap och miljövetenskap

Sammanfattning

In a supermarket setting, customers likely feel the chilled air from refrigerated units displaying their contents to passing customers. Supermarkets, by their nature, contain a diverse range of perishable goods stored in different designed units within one large building, whose distinct storage temperatures result in the unusual thermal environment that customers encounter when shopping. Unfortunately, this open environment results in huge amounts of wasted cold air from display units, the reduction of thermal comfort for customers, and a reduction in the quality of the food. A possible solution to improve comfort for customers, reduce cold air waste, help preserve foods, and save money for retailers includes innovative doors for open display cabinets. Such doors will save money for the retailer by lowering the costs for energy in supermarkets. Doors should, therefore, be viewed as an option and solution for not only the merchandiser, but also for the customer.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?