Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Perspectives on Digital F… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Perspectives on Digital Fabrication and Making in Special Education

Paper i proceeding
Författare Eva Eriksson
Peter Börjesson
Carl Heath
Wolmet Barendregt
Olof Torgersson
Peter Ljungstrand
Erik Einebrant
Niels Swinkels
Publicerad i FabLearn Europe 2016
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar fablearn.eu/wp-content/uploads/25.-...
Ämnesord Digital fabrication; design thinking; making, special education; special needs;
Ämneskategorier Data- och informationsvetenskap, Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

In this paper we will focus on different perspectives on digital fabrication and making in special education. Firstly, we will bring up observations from field studies in a special education school. The observations concern the implications of different teaching styles based on whether the teacher is trained in design thinking or not. Secondly, further perspectives concern knowledge sharing among teachers in special education, and more specifically how to index a digital archive of digital fabrication teaching resources for special education. The paper will shortly introduce two of the projects where our perspectives stems from, and further discuss the perspectives. It is the hope of the authors that the perspectives will enrich the discussion on digital fabrication and making in special education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?