Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Need of Holistic Inte… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Need of Holistic Interventions in Schools: The Promotion of Healthy and Sustainable Personal Development among Children

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Danilo Garcia
Anders Drugge
Helen Blixt Samuelsson
Ulrika Storm
Trevor Archer
Kevin M. Cloninger
Publicerad i Clinical and Experimental Psychology
Volym 2
Nummer/häfte 2
Sidor Article ID 1000129
ISSN 2471-2701
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
Psykologiska institutionen
Sidor Article ID 1000129
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.4172/2471-2701.100012...
Ämnesord Biopsychosocial Model of Personality; Character, Interventions, School, Prevention
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Interventions and preventions targeting empathy development at school need to take into account both the age and gender of the child. Additionally, the development of a theory of mind is closely related to the development of character or what people make of themselves intentionally, their values, and goals. In this commentary, it is our opinion that interventions at school should target the development of, besides empathy per se, character development. Here we first present a biopsychosociospiritual model of human personality. Secondly, we briefly describe two interventions that are relatively common in Sweden for the development of children’s social and emotional skills and then detail a non-published study in which differences in character point to areas of development for interventions at schools.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?