Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Linking Large-Scale Readi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linking Large-Scale Reading Assessments: Measuring International Trends Over 40 Years

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Rolf Strietholt
Monica Rosén
Publicerad i Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives
Volym 14
Nummer/häfte 1
Sidor 1-26
ISSN 1536-6367
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 1-26
Språk en
Ämnesord item response theory, linking study, PIRLS, long term trend, reading achievement, comparative
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Since the start of the new millennium, international comparative large-scale studies have become one of the most well-known areas in the field of education. However, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) has already been conducting international comparative studies for about half a century. The present study aims to demonstrate how to link recent and older studies onto the same scale in order to study long-term trends within and across countries. It discusses the comparability of the assessment material in the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) and previous IEA studies on reading at the end of primary school. Thereafter, we use a concurrent calibration of all item parameters to link the studies onto a common IRT scale extending from 1970 until the present.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?