Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning, knowing and opp… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning, knowing and opportunities for participation: technologies and communicative practices

Artikel i övriga tidskrifter
Författare Thomas Hillman
Roger Säljö
Publicerad i Learning, Media and Technology
Volym 41
Nummer/häfte 2
Sidor 306-309
ISSN 1743-9884
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 306-309
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/17439884.2016.11...
Ämnesord technology, participation, learning
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

In recent decades, digitization, digital technology and the expansion of the Internet have resulted in significant changes in media ecology. Important consequences of these developments concern the socialization of new generations, where the values, skills and identities of young people are shaped through their participation in a range of online activities. One important consequence of the use of Internet and digital resources is that academic learning no longer is restricted to the school. Neither does it mainly imply being able to reproduce what is already known. The focus of this special issue section is on research on alternative settings for learning where digital technology plays a significant role and where it co-constitutes the activities of learners in significant manners.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?