Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Debatten om reklamen behö… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Debatten om reklamen behöver bli mer nyanserad

Artikel i dagstidning
Författare Marie Grusell
Publicerad i Dagens nyheter
Nummer/häfte 2016-03-25
ISSN 1101-2447
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk sv
Länkar www.dn.se/debatt/debatten-om-reklam...
Ämnesord Reklam, ideologi, debatt
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Det är hög tid att sluta utmåla reklam som något svart eller vitt. Synen på reklam är mer komplex. I utbyte mot tomma ord och retoriska excesser behöver vi mer nyanserade debatter som hjälper till att öka uppmärksamheten och kunskapen om reklamens olika sidor.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?