Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

An analysis of business m… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

An analysis of business models in Public Service Platforms

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Ranerup
Helle Zinner Henriksen
Jonas Hedman
Publicerad i Government Information Quarterly
Volym 33
Nummer/häfte 1
Sidor 6-14
ISSN 0740-624X
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 6-14
Språk en
Länkar www.sciencedirect.com/science/artic...
Ämnesord E-government; business models; New Public Management;Digital platform
Ämneskategorier Data- och informationsvetenskap, Statsvetenskap, Medie- och kommunikationsvetenskap, Annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

Public Service Platforms (PSPs) are a new type of technology platform. They are based in the philosophy of New Public Management (NPM) and support public services for citizens in quasi-markets. This article increases our understanding of the business models behind these PSPs in terms of their Value Propositions, structures, networks, and financing. We interviewed representatives from 14 PSP providers in four public sectors in Sweden: education, healthcare, elder care, and public pensions. We identified a “Traditional view” with its focus on public agencies and neutral information and an “Emerging view” that includes dialogues, user evaluations, long-term perspectives on choice, promotion of the ideal of choice, and self-promotion by public agencies. The article contributes to research with its empirical example of the digitalization of NPM and the underlying business logic of PSPs.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?