Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Game Ethics - Homo Ludens… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Game Ethics - Homo Ludens as a Computer Game Designer and Consumer

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Gordana Dodig-Crnkovic
Thomas Larsson
Publicerad i International Journal of Information Ethics Special Issue on The Ethics of EGames
Volym 4
Nummer/häfte 12
Sidor 19-23
Publiceringsår 2005
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 19-23
Språk en
Ämnesord Game Ethics, Computer Game Design Education, Values
Ämneskategorier Data- och informationsvetenskap

Sammanfattning

Play and games are among the basic means of expression in intelligent communication, influenced by the relevant cultural environment. Games have found a natural expression in the contemporary computer era in which communications are increasingly mediated by computing technology. The widespread use of e-games results in conceptual and policy vacuums that must be examined and understood. Humans involved in design-ing, administering, selling, playing etc. computer games encounter new situations in which good and bad, right and wrong, are not defined by the experience of previous generations. This article gives an account of the historical necessity of games, the development of e-games, their pros- and cons, threats and promises, focusing on the ethical awareness and attitudes of game developers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?