Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

One Laptop on Each Desk: … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

One Laptop on Each Desk: Teaching Methods in Technology Rich Classrooms.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Catarina Player-Koro
Martin Tallvid
Publicerad i Seminar.net : Media, technology and lifelong learning
Volym 11
Nummer/häfte 3
ISSN 1504-4831
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar seminar.net/images/stories/vol11-is...
Ämnesord Educational technology, 1:1 laptop computing, Education
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This article takes its point of departure from the main findings from research in four upper secondary schools in a 1:1 initiative (one laptop per student) and reports on a deeper analysis of four classrooms that are part of the empirical study. This study aims to investigate how teaching and learning in technology-rich classrooms are structured and thus contribute to the development of knowledge about the impact of technology on the structuring of teaching and learning in educational practices.Bernstein’s theoretical concept of the pedagogic discourse is used to make visible how the main incentive for teaching methods is the evaluation system that recontextualises traditional discourses about teaching and learning. The conclusion is that fundamental transformations of education is less about technology and more about the changing of the structures and discourses concerningteaching, learning and education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?