Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Absent Victim: School… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Absent Victim: Schools’ Assessment of the “Victimization Process”

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ylva Odenbring
Thomas Johansson
Nils Hammarén
Johannes Lunneblad
Publicerad i Urban education
Volym 54
Nummer/häfte 7
Sidor 1007–1028
ISSN 0042-0859
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 1007–1028
Språk en
Länkar https://journals.sagepub.com/doi/pd...
Ämnesord victimization, school, victim, juridification, categorization, discourse analysis
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The present study examines how a number of Swedish schools define and categorize students who have been exposed to different forms of violent or abusive acts in school. The study will shed light on how categorizations and forms of explanation used in the schools by professionals emerge from central institutional and professional discourses. The data are gathered from interviews with key officials and observations from school health team meetings. The results indicate a tendency toward more and detailed legal regulations concerning how schools act and react in relation to violent behavior.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?