Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Negotiations of gender di… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Negotiations of gender discourse: experiences of co-education in a Swedish sports initiative for children

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karin Grahn
Viveka Berggren Torell
Publicerad i Sport in Society
Volym 19
Nummer/häfte 8-9
Sidor 1186-1201
ISSN 1743-0437
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sidor 1186-1201
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/eprint/Sc5tsuSg...
Ämnesord coeducation, gender, soccer, discourses, child sports
Ämneskategorier Idrottsvetenskap, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The goal of this article is to explore how children perceive gender in a Swedish government-financed sports initiative and in leisuretime sports activities. We draw on group interviews with children and participant observations from two field studies of elementary school children participating in co-ed soccer and physical activity projects. A focal point of the analysis is how children negotiate their views of boys and girls participating in sports utilizing linguistic and material resources. The interviews included reproduction of traditional views of boys/men as being superior at sports but also demonstrated negotiations and objections against this perception. In addition, we present examples from participant observations regarding potential challenges to gender discourse.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?