Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Development of a Cultural… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Development of a Cultural Awareness Scale for Occupational Therapy Students in Latin America: A Qualitative Delphi study

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Daniela Castro
Synneve Dahlin-Ivanoff
Lena Mårtensson
Publicerad i Occupational Therapy International
Volym 23
Nummer/häfte 2
Sidor 196–205
ISSN 0966-7903
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för hälsa och rehabilitering
Centrum för åldrande och hälsa (AgeCap)
Sidor 196–205
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1002/oti.1424
Ämnesord cultural competency; Latin America; occupational therapy education
Ämneskategorier Arbetsterapi

Sammanfattning

Cultural awareness is a key issue in health care worldwide. Valid and reliable assessments are needed to assess cultural awareness for occupational therapy students. The purpose of this study was to develop a scale to assess cultural awareness for Latin American occupational therapy students. A Delphi design was implemented considering four rounds with experts from four countries. A 30-item scale in Spanish was developed to assess three categories of items: personal, therapeutic strategies and persons’ cultures. The experts highlighted local features for professional practice as a key aspect of the scale. Local differences in practice were considered with the profession’s traditions and prevailing knowledge across the scale. A participatory strategy and an international group of experts enriched the cultural relevance. A subsequent study of statistical reliability is required (the scale is not presented in an extended version here). Further research should consider the application of the scale and strategies to improve cultural awareness across the curricula.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?