Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On the pedagogy of pharma… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On the pedagogy of pharmacological communication: a study of final semester health science students.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ann Zetterqvist
Patrik Aronsson
Staffan Hägg
Karin I Kjellgren
Margareta Reis
Gunnar Tobin
Shirley Booth
Publicerad i BMC medical education
Volym 15
Nummer/häfte 1
Sidor 186
ISSN 1472-6920
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för farmakologi
Sidor 186
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1186/s12909-015-0467-...
Ämneskategorier Lärande, Farmakologi

Sammanfattning

There is a need to improve design in educational programmes for the health sciences in general and in pharmacology specifically. The objective of this study was to investigate and problematize pharmacological communication in educational programmes for the health sciences.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?