Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Linking event quality to … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linking event quality to economic impact: A study of quality, satisfaction, use value and expenditure at a music festival

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Tommy Andersson
John Armbrecht
Erik Lundberg
Publicerad i Journalof Vacation Marketing
Volym 23
Nummer/häfte 2
Sidor 114–132
ISSN 1356-7667
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Centrum för turism
Sidor 114–132
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1177/1356766715615913
Ämnesord Events, expenditure, festivals, quality, satisfaction, Sweden, use value
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The aim of this study is to develop and test, in an event context, a model describing the relationships between perceived quality, satisfaction, use value and consumer expenditures. A model is proposed and tested using data from a Web and telephone survey of 326 visitors to a Swedish music festival. Findings from bivariate correlation, multiple regression and structural equation models show that links are significant and support a chain of dependencies. Better managed festivals seem to generate higher economic impact at the destination as well as in the festival area. Implications of this are that festival managers can influence the economic impact by careful design, planning and operation of the festival and that the DMO can positively influence the economic impact by monitoring the quality of publicly supported festivals and events. Quality standards and quality certification could provide means for such developments.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?