Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Exploration vs. exploitat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Exploration vs. exploitation, and how video game developers are able to combine the two

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Björn Remneland Wikhamn
Alexander Styhre
Jan Ljungberg
Anna Maria Szczepanska
Publicerad i International Journal of Innovation Management
Volym 20
Nummer/häfte 6
ISSN 1363-9196
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1142/S1363919616...
Ämnesord ambidexterity, game development, exploration, exploitation
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

This paper reports an in-depth qualitative study about the innovation work in the Swedish video game industry. More specifically, it focuses on how game developers are building ambidextrous capabilities to simultaneously addressing explorative and exploitative activities. The Swedish video game industry is a particularly suitable case to analyze ambidexterity, due to it´s extreme market success and continuous ability to adapt to technological and demand shifts. Based on the empirical data, three ambidextrous capabilities are pointed out as particularly valuable for video game developers; 1) the ability to dis-align between a creative and ecstatic work climate and the effectiveness in project organizing; 2) the balancing of inward and outward ideation influences, and 3) the diversity in operational means and knowledge paired with shared goals and motivations, derived from the love of games and game development.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?