Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Academic misconduct in te… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Academic misconduct in teaching portfolios

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin G. Erikson
Peter Erlandson
Malgorzata Erikson
Publicerad i International journal for academic development
Volym 20
Nummer/häfte 4
Sidor 345-354
ISSN 1360-144X
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Förvaltningshögskolan
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 345-354
Språk en
Ämneskategorier Pedagogik, Didaktik, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

Within academia, clear and standardised communication is vital. From this point of departure, we discuss the trustworthiness of teaching portfolios when used in assessment. Here, misconduct and fraud are discussed in terms of fabrication, falsification, and plagiarism, following the literature on research fraud. We argue that the portfolio’s unclear academic status and confusing standards makes it difficult to define misconduct. We see a risk that the practice of portfolio writing for assessment can lead to misconduct, including downright lies about accomplishments. We conclude that the trustworthiness of teaching portfolios is a responsibility for the academic community as a whole.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?