Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Theories as Maps: Teachin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Theories as Maps: Teaching Psychology Beyond Mind and Behavior

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin G. Erikson
Peter Erlandson
Publicerad i Scholarship of Teaching and Learning in Psychology
Volym 1
Nummer/häfte 1
Sidor 92-99
ISSN 2332-2101
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 92-99
Språk en
Länkar psycnet.apa.org/journals/stl/1/1/92...
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete, Didaktik, Pedagogik, Psykologi

Sammanfattning

It is a challenge for psychology education to teach students about the possibilities and limitations of psychological theories. In the present article, we attempt to meet this challenge by employing the metaphorical expression “theories-are-maps” as a didactic tool for exploring the dynamics between psychology as a scientific project and the nature of the phenomena observed. Using mental illness as an example, we use the map metaphor to discuss the various difficulties involved in teaching theories in psychology, in such terms as the risk of confusing maps and terrain. While using theories-are-maps as a tool does add complexity to psychology education, it also helps illustrate how the relationship between theory and the “reality” that theoretical devices are describing can be envisaged. We see this as a contribution to the discussion on critical thinking in psychology, particularly in the teaching of psychology.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?