Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Traces of engagement: nar… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Traces of engagement: narrative-making practices with smartphones on a museum field trip

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Hillman
Alexandra Weilenmann
Beata Jungselius
Tiina Leino Lindell
Publicerad i Learning, Media & Technology
Volym 41
Nummer/häfte 2
Sidor 351-370
ISSN 1743-9884
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 351-370
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/17439884.2015.10...
Ämnesord museum, mobile, learning, narrative, paths, engagement
Ämneskategorier Lärande, Mänsklig interaktion med IKT

Sammanfattning

In this paper, we explore museum visitor learning through the examination of the engagement in narrative-making practices of school children while visiting a natural history museum. Two groups of children are given worksheets and encouraged to use their own mobile technologies to document their visits in relation to the subject of evolutionary mechanisms. Their engagement is occasioned through this worksheet and we show how they negotiate the interpretation of the task and then go on to complete it in quite different ways. We examine, in turn, how the students structure their visits with walking paths through the museum exhibitions, and how they structure the narratives they produce to complete the tasks by using the tools at hand and incorporating different parts of the exhibits.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?