Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Science and Gamification:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Science and Gamification: The Odd Couple?

Poster (konferens)
Författare Marisa Ponti
Thomas Hillman
Igor Stankovic
Publicerad i Proceedings of the 2015 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play
Sidor 679-684
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 679-684
Språk en
Länkar https://marisaponti.files.wordpress...
Ämnesord Citizen science; Gamification; Science; Serious Games. ACM Classification Keywords K.8.0 General: Games; H.1.2 User/Machine Systems: Human Factors.
Ämneskategorier Tvärvetenskapliga studier, Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

This work-in-progress paper describes initial efforts to examine two opposite cases of citizen science projects, namely Galaxy Zoo and Foldit. Early findings from two case studies suggest that the use of gamification in these citizen science projects is contested. Statements from participants indicate that Foldit and Galaxy Zoo seem to fall, respectively, on the two dimensions of ludus and paidia, the former being rule-based and goal- oriented, and the latter being more oriented towards “playful experiences” in which participants can tap into motivations like curiosity and desire to learn.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?