Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Explaining Variation in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Explaining Variation in Usage of Instructional Materials in Teaching Practice: Collegial Focus and Teachers’ Decision Making Power

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Olof Reichenberg
Publicerad i IARTEM e-Journal
Volym 7
Nummer/häfte 2
Sidor 22-47
ISSN 1837-2104
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Sidor 22-47
Språk en
Länkar biriwa.com/iartem/ejournal/volume7....
Ämnesord teacher behaviour; instructional materials; colle giality; educational practices; sociology of education; classroom resear ch
Ämneskategorier Sociologi

Sammanfattning

The aim of this study is to describe and explain va riation in use of instructional materials such as laptops, textbooks, paper-based m aterials, and whiteboards in teaching in compulsory education. The data consists of video recordings of 74 lessons in Swedish schools. The results from quanti tative analyses confirm previous research by demonstrating that the teacher s in the study distributed more time to paper-based materials than other instr uctional materials. These results are interpreted using field notes and video images. The regression model confirms that subject area and class size influence teachers’ and students’ use of instructional materials.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?