Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Sprachförderung von Lehra… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sprachförderung von Lehramtsstudierenden mit Deutsch als Zweitsprache – Fallbeispiel Pädagogische Hochschule Zug, Schweiz

Kapitel i bok
Författare Michelle Waldispühl
Publicerad i Promoting Learner Autonomy in Higher Education / eds. Brikena Xhaferri; Michelle Waldispühl; Brigit Eriksson
Sidor 263–281
ISBN 978-608-4503-98-9
Förlag South East European University
Förlagsort Tetovo
Publiceringsår 2015
Publicerad vid
Sidor 263–281
Språk de
Länkar https://gup.ub.gu.se/file/207572
Ämnesord Deutsch als Zweitsprache in der Schweiz, Lernerautonomie, Lehrerausbildung
Ämneskategorier Didaktik, Språk och litteratur

Sammanfattning

Student teachers who first learnt German as a second language as adults face various linguistic challenges when studying and teaching in German speaking Switzerland. Pro-fessional standards for teachers at primary school require C2-level in German, the language of instruction, and C1-level in at least one of the foreign languages French and English. The diglossic situation in German speaking Switzerland with its local dialects alongside Standard German makes additional demands. This paper presents a German as a second language course for student teachers conducted by the author with a group of five students in the year 2012/2013 at the University of Teacher Education in Zug, Switzerland. The course aims to train students in accordance with their specific needs for German language skills and is strongly based on methods of learner autonomy in order to cover the group members’ individual needs and to equip them for further learning outside university.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?