Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Krisekommunikation… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Krisekommunikation

Bok
Författare Orla Vigsø
ISBN 978-87-593-1931-4
Förlag Samfundslitteratur
Förlagsort Frederiksberg
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk da
Ämnesord kriskommunikation, retorik, medier, krishantering, organisationskommunikationo
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Kommunikationsvetenskap, Medievetenskap

Sammanfattning

Boken är en introduktion till hur forskningen förstår och analyserar kriskommunikation. Den ger en genomgång av utvecklingen inom kriskommunikationsforskningen, introducerar ett antal teorier, samt ger en presentation av hur forskningen analyserar de tre faserna: förkris, kris och efterkris.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?