Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Youth victimisation, scho… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Youth victimisation, school and family support: schools’ strategies to handle abused children

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ylva Odenbring
Thomas Johansson
Johannes Lunneblad
Nils Hammarén
Publicerad i Education Inquiry
Volym 6
Nummer/häfte 2
Sidor 191-207
ISSN 2000-4508
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 191-207
Språk en
Länkar www.education-inquiry.net/index.php...
Ämnesord youth victimization, child abuse, honor crimes, school, family, students
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This article explores and investigates school officials’ narratives about how schools involve and collaborate with families, social services, the police, and other agencies to support students who are suspected of being exposed to domestic violence. School officials’ describe their work as positioned within legal restrictions and official policies, and they express a strong wish to create good relationships with families and other authorities to support vulnerable students. The narratives also indicate that school officials construct different explanations for child abuse according to the family’s background. Abuse and neglect of children by Swedish parents are understood and explained in terms of social, psychological, and psychiatric problems, whereas the same behavior in immigrant parent is framed and explained in terms of culture or ethnicity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?