Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

School management, cultur… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

School management, cultures of teaching and student outcomes: Comparing the cases of Finland and Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Katarina Samuelsson
Sverker Lindblad
Publicerad i Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
Volym 2015
Nummer/häfte 49
Sidor 168-177
ISSN 0742-051X
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 168-177
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.0...
Ämnesord International comparisons, Cultures of teaching, School management, Institutional logic, Profession theory
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

In this article we highlight the relation between school management, cultures of teaching and student outcomes in Finland and Sweden. We analyse how these two national cases of teaching cultures, as constituted by institutional logics, relate to alternatives in steering mechanisms by a reanalysis of a cross-national database. Our results show that the Finnish case embraces more of a professional logic and the Swedish more of a market logic. This is compared to the trajectories of the countries' PISA results, where the Finnish system is recognized as more successful. The identified patterns are discussed in relation to school management.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?