Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

La industria de medios im… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

La industria de medios impresos se sube al periodismo móvil

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Xosé López
Oscar Westlund
Silva Alba
Publicerad i Telos
Volym 100
Nummer/häfte 1
Sidor 128-139
ISSN 0090-6514
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 128-139
Språk en
Ämnesord Comunicación móvil, Periodismo móvil, Cibermedios, España, Aplicaciones móviles
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Este artículo analiza el panorama de las empresas editoras de medios de comunicación impresos de cibermedios en relación con la estrategia de productos para los móviles. Cuantifica los medios de mayor difusión que disponen de versiones para los dispositivos móviles y analiza las características de sus productos atendiendo al estudio del canal, comercio y conversación. El texto ofrece una primera aproximación a la evolución del periodismo móvil en España.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?