Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Actors, Actants, Audience… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Actors, Actants, Audiences, and Activities in Cross-Media News Work

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Seth Lewis
Oscar Westlund
Publicerad i Digital Journalism
Volym 3
Nummer/häfte 1
Sidor 19-37
ISSN 2167-0811
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 19-37
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/21670811.2014.92...
Ämnesord cross-media news work, digital media, journalism studies, news institutions, sociotechnical emphasis, technology
Ämneskategorier Sociologi, Medievetenskap, Kommunikationsvetenskap, Mänsklig interaktion med IKT, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

In contemporary journalism, there is a need for better conceptualizing the changing nature of human actors, nonhuman technological actants, and diverse representations of audiences—and the activities of news production, distribution, and interpretation through which actors, actants, and audiences are inter-related. This article explicates each of these elements—the Four A’s—in the context of cross-media news work, a perspective that lends equal emphasis to editorial, business, and technology as key sites for studying the organizational influences shaping journalism. We argue for developing a sociotechnical emphasis for the study of institutional news production: a holistic framework through which to make sense of and conduct research about the full range of actors, actants, and audiences engaged in cross-media news work activities. This emphasis addresses two shortcomings in the journalism studies literature: a relative neglect about (1) the interplay of humans and technology, or manual and computational modes of orientation and operation, and (2) the interplay of editorial, business, and technology in news organizations. This article’s ultimate contribution is a cross-media news work matrix that illustrates the interconnections among the Four A’s and reveals where opportunities remain for empirical study.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?