Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teachers’ Views on the Us… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teachers’ Views on the Use of Empathic Robotic Tutors in the Classroom

Paper i proceeding
Författare Sofia Serholt
Wolmet Barendregt
I. Leite
H. Hastie
A. Jones
A. Paiva
A. Vasalou
G. Castellano
Publicerad i 23rd IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, Edinburgh, Scotland
Förlag IEEE
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1109/ROMAN.2014.69263...
Ämnesord Educational institutions, Interviews, Robot sensing systems, Service robots, Europe
Ämneskategorier Datorseende och robotik (autonoma system), Lärande

Sammanfattning

In this paper, we describe the results of an interview study conducted across several European countries on teachers' views on the use of empathic robotic tutors in the classroom. The main goals of the study were to elicit teachers' thoughts on the integration of the robotic tutors in the daily school practice, understanding the main roles that these robots could play and gather teachers' main concerns about this type of technology. Teachers' concerns were much related to the fairness of access to the technology, robustness of the robot in students' hands and disruption of other classroom activities. They saw a role for the tutor in acting as an engaging tool for all, preferably in groups, and gathering information about students' learning progress without taking over the teachers' responsibility for the actual assessment. The implications of these results are discussed in relation to teacher acceptance of ubiquitous technologies in general and robots in particular.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?