Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Value-Congruent Informati… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Value-Congruent Information Processing: The Role of Issue Involvement and Argument Strength

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Chris von Borgstede
Maria Andersson
André Hansla
Publicerad i Basic and Applied Social Psychology
Volym 36
Nummer/häfte 6
Sidor 461-477
ISSN 0197-3533
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 461-477
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/01973533.2014.95...
Ämnesord VALUE ORIENTATIONS, PERSUASIVE MESSAGES, VALUE PRIORITIES, BEHAVIOR, ATTITUDE, DETERMINANTS, MEDIATION, RESISTANCE, COUNTRIES, RESPONSES, Psychology, Social, ERN PC, 1995, JOURNAL OF APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY1994 Annual Meeting of the American-, AIKEN S, 1980, JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY, V39, P752, AIKEN S, 1989, P212
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Two experimental studies were carried out to investigate the influence of value-congruent information on information processing. We hypothesized that recipients would engage in systematic processing in value-congruent conditions, whereas heuristic processing would be used in value-incongruent conditions. One hundred participants in each experiment received a message that was framed in either environmental/altruistic or economical/egoistic terms, containing either strong or weak arguments. Results showed that value-congruent messages resulted in discrimination between strong and weak arguments, whereas for value-incongruent messages argument strength had either weak or no effects. Implications and future research are discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?