Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Inspections of Swedish s… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Inspections of Swedish schools: A critical reflection on intended effects, causal mechanisms and methods.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jan-Eric Gustafsson
Rolf Lander
Eva Myrberg
Publicerad i Education Inquiry
Volym 5
Nummer/häfte 4
Sidor 461-479
ISSN 2000-4508
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 461-479
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3402/edui.v5.23862
Ämnesord school inspection, quality audit, regular supervision, programme theory, generative
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The article outlines a programme theory for the Swedish school inspection. The theory has a format of ‘if . . . then . . . because’, whereby the last term states one or more generative mechanisms behind the reactions to inspection, and the former terms imply what the inspectorate does and which reactions it receives. The assumptions of the theory are tested regarding their precision of definition, consistency and empirical status. No research has as yet confirmed a general positive effect of the Swedish inspection on learning and school development. Programme theory, however, suggests that such effects are mostly context-dependent, and thus will vary between schools and school authorities. A complicating feature of the present inspection is its objectivist ethos, which is at odds with the Swedish tradition of a transactional ethos in inspections.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?