Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teaching Transforms: a ve… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teaching Transforms: a vector approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lars Bengtsson
Publicerad i International journal of mathematical education in science and technology
Volym 46
Nummer/häfte 5
Sidor 752-765
ISSN 0020-739X
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för fysik (GU)
Sidor 752-765
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0020739X.2014.98...
https://gup.ub.gu.se/file/157245
Ämnesord Fourier transform, vectors, scalar product, basis vectors
Ämneskategorier Matematisk analys, Lärande

Sammanfattning

This article treats the problem of introducing transform theory (Fourier, Laplace, z) to undergraduate students and we suggest a vector approach which means that signals (functions of time) should be treated as vectors from the beginning and that transforms are introduced as a scalar product; the transform should be presented as a tool to analyse the signal exactly in the same way as the dot product is used to analyse an ‘arrow’ vector in a Cartesian space. Hence, the transform becomes a tool to find the signal's magnitude in the directions of the basis vectors.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?