Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Emotional professionalism… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Emotional professionalism in a bureaucratic context: emotion management in case handling at the Swedish Enforcement Authority

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Bengt Larsson
Publicerad i International Journal of Work Organization and Emotion
Volym 6
Nummer/häfte 3
Sidor 281-294
ISSN 1740-8938
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Centrum för Europaforskning (CERGU)
Sidor 281-294
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1504/IJWOE.2014.06576...
https://gup.ub.gu.se/file/173652
Ämnesord bureaucracy; debt relief; emotional regimes; emotional labour; emotion work; emotion management; feeling rules; justifications; new public management; NPM; professionalism; Sweden
Ämneskategorier Sociologi

Sammanfattning

This article explores the emotional regime of case handling of debt relief at the Swedish Enforcement Authority (SEA). The study analyses how emotion management and emotional display are justified by ‘being professional’ in interviews with SEA staff, revealing that this bureaucratic emotional regime is multidimensional and encompasses four different logics, which are connected to four central relational contexts of case handling. The staff justify and perform a style of ‘affective neutrality’ in the context of law, ‘loyal productivity’ in relation to NPM policies, ‘empathetic respectfulness’ in relation to debtors and an ‘authoritative and business-like’ style in relation to creditors.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?