Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Through the Party Lens: H… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Through the Party Lens: How Citizens Evaluate TV Electoral Spots

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christina Holtz-Bacha
Bengt Johansson
Publicerad i Journal of Political Marketing
Volym 13
Nummer/häfte 4
Sidor 291-306
ISSN 1537-7857
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 291-306
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/15377857.2012.72...
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Party affiliation is considered one of the most important factors explaining voters' party choice, but also a strong intervening variable when it comes to the effectiveness of electoral advertising. The question raised in this study is to what extent party affiliation explains voters' judgments of electoral advertising, which was investigated by using data carried out during the Swedish general election campaign 2010. The results show that party affiliation still functions as a filter when voters are exposed to electoral advertising. The findings are suggested to be understood against the background of cognitive dissonance theory and selective exposure according to which people try to avoid a state of cognitive dissonance by avoiding information that conflicts with their attitudes.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?