Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Feeling the green? Value … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Feeling the green? Value orientation as a moderator of emotional response to green electricity

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Andreas Nilsson
André Hansla
Anders Biel
Publicerad i Journal of Applied Social Psychology
Volym 44
Nummer/häfte 10
Sidor 672-680
ISSN 0021-9029
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 672-680
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1111/jasp.12258
Ämnesord WILLINGNESS-TO-PAY, BEHAVIOR, SELF, CONSERVATION, ATTITUDES, DEFAULTS, POWER, Psychology, Social
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

Framing effects on emotional responses in a green electricity choice are investigated in a survey of a random sample of 655 Swedish residents. The results show that overall more positive and less negative emotions are experienced for a promotion frame ("choosing green electricity and paying more") than for a prevention frame ("not choosing green electricity and paying less"). Value orientation is shown to moderate the framing effect in that for the promotion frame, individuals with a self-transcendence value orientation show the most positive and least negative emotion, whereas for the prevention frame, individuals with a self-enhancement value orientation show the most positive and least negative emotion. Emotional responses are further shown to mediate the relationship between value orientation and intention to purchase eco-labeled electricity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?