Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The teaching and societal… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The teaching and societal services nexus: Academics’ experiences in three disciplines

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Magnus Holmén
Daniel Ljungberg
Publicerad i Teaching in Higher Education
Volym 20
Nummer/häfte 2
Sidor 208-220
ISSN 1356-2517
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Institutionen för ekonomi och samhälle
Sidor 208-220
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/13562517.2014.97...
Ämnesord teaching, societal interaction, higher education, industry interaction and public interaction, hybrid models of teaching and societal interaction
Ämneskategorier Annan samhällsvetenskap, Utbildningsvetenskap, Ekonomi och näringsliv, Annan teknik

Sammanfattning

In this paper, we investigate the perception of academics regarding how their experiences from societal interaction (third mission) inform their teaching and vice versa. We report on a phone survey of Swedish academics in three engineering-related disciplines. The findings show that there is a perceived positive and bidirectional relationship between societal interaction and teaching. Industry-related activities were perceived to inform teaching more than other types of societal interaction. While societal interaction is at large more important for the academics in their search for relevant teaching topics and content, teaching was deemed more important for the implementation of societal interaction. We conclude by proposing that academics creatively (re)combine experiences from third mission and education, often mediated by their research activities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?