Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Promising ever more: An e… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Promising ever more: An empirical account of Swedish parties' pledge making during 20 years

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Nicklas Håkansson
Elin Naurin
Publicerad i Party Politics
Volym 22
Nummer/häfte 3
Sidor 393-404
ISSN 1354-0688
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Statsvetenskapliga institutionen
Sidor 393-404
Språk en
Länkar journals.sagepub.com/doi/pdf/10.117...
Ämnesord campaign activities, content analysis, election promises, party change/adaptation, Sweden
Ämneskategorier Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier)

Sammanfattning

This study argues that three recent societal trends have increased parties’ incentives to give election promises in campaigns: the increasing volatility of voters, the professionalization and marketization of politics, and the mediatization of politics. Arguments are empirically tested on the case of Sweden between 1991 and 2010. All promises presented in election manifestos by Swedish parliamentary parties are analyzed, enabling analyses of six elections, nine parties, 44 manifestos and almost 4000 election promises. We find that Swedish parties increased their pledge making considerably during the period, from an average of 46 per manifesto to 149. Specific promises have increased, as have the pledges that are unrelated to other parties’ pledges. Altogether, the results point at an increasingly specific vote choice for voters.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?