Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Aspects of rating communi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Aspects of rating communicative interaction: Effects on reliability and agreement

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karin Eriksson
Sara Bergström
Emilia Carlsson
Lena Hartelius
Charlotte Johansson
Anneli Schwarz
Charlotta Saldert
Publicerad i Journal of Interactional Research in Communication Disorders/Equinox
Volym 5
Nummer/häfte 2
Sidor 245-267
ISSN 2040-5111
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet (GPCC)
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Sidor 245-267
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1558/jircd.v5i2.245
Ämnesord Communication assessment, Conversational interaction, Reliability and agreement, Communication partner training, Aphasia, Person-centred Care
Ämneskategorier Logopedi och foniatrik

Sammanfattning

Communication partner training can be effective in improving communication in aphasia. However, further research is needed on how to measure the outcome of such interventions. In this paper we discuss the phenomenon of reliability in assessments in relation to the results of analyses using a rating scale designed to measure the ability to support a person with aphasia in natural conversational interaction. The scale was used by four assessors to rate 45 video recordings. Calculations of reliability and agreement produced varying results but were mostly satisfactory. However, the results highlight how interaction between factors such as complexity of assessments; design of the rating scale; factors inherent in the individual assessor; and the statistical measures used to analyse the outcome may result in a conflict between aspects of validity and reliability. Interpretations of outcome obtained with rating scales thus need to be based on knowledge about factors influencing the results.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?