Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Emergence of Indonesi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Emergence of Indonesian Multinational Enterprises

Kapitel i bok
Författare Teuku Arckyansyah Meraxa
Sharmistha Bagchi-Sen
Publicerad i McKelvey, M. and Bagchi-Sen, S. (2015). Innovation Spaces in Asia: Entrepreneurs, Multinational Enterprises and Policy
Sidor 208-230
ISBN 9781783475674
Förlag Edward Elgar Publishers
Förlagsort Cheltenham, U.K.
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Sidor 208-230
Språk en
Ämnesord Indonesia, multinational enterprises
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Social och ekonomisk geografi, Ekonomisk geografi, Företagsekonomi, Nationalekonomi, Annan samhällsvetenskap, Teknik och social förändring

Sammanfattning

This chapter analyzes Indonesia as an emerging innovation spaces, with a particular focus upon the internationalization strategy of multinational enterprises from this emerging market. Indonesia presents a particular type of political economic market, where state-owned enterprises control most of the energy and welfare industries while MNEs and domestic business control most of trading houses and services, which are less regulated. This chapter provides three cases to illustrate the evolution of Indonesian emerging country multinational enterprises, specifically the firms Adaro Energy, Mayora, and Astra.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?