Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Att utgå från frågor och … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att utgå från frågor och situationer i förskolans vardag: Vilket naturvetenskapligt innehåll kan det leda till?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lena Hansson
Lena Löfgren
Ann-Marie Pendrill
Publicerad i NorDiNa : Nordic Studies in Science Education
Volym 10
Nummer/häfte 1
Sidor 77-89
ISSN 1504-4556
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för fysik (GU)
Sidor 77-89
Språk sv
Länkar https://www.journals.uio.no/index.p...
Ämnesord chemistry & physics, preschool teachers, content analysis
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Kemi, Fysik

Sammanfattning

Identifying and building on children's questions and everyday situations is often discussed as a basis for science learning in preschool. With a starting point in such questions and situations, children should be given the opportunity to investigate and search for answers. What questions and situations do preschool teachers identify as possible bases for science learning? What science content is present? To what extent are the questions possible to investigate for children and preschool teachers through experiments and observations or theoretical studies? The paper presents children's questions and everyday situations that might form the basis for science learning, as identified by preschool teachers taking part in a science in-service training course. Based on a content analysis, we discuss possibilities and difficulties that preschool teachers may face in their practice when they try to use these questions and situations as a basis for science learning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?