Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Consultant strategies and… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Consultant strategies and Technological affordances: Managing organisational social media

Paper i proceeding
Författare Dick Stenmark
Fahd Omair Zaffar
Publicerad i Proceedings of AMCIS 2014, Savannah, GA., Aug. 7-9 2014
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar https://gup.ub.gu.se/file/131919
Ämnesord Social media strategy, social media affordances, organisational use, information management
Ämneskategorier Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

Organisations increasingly seek to explore the new opportunities that social media offers in terms of engaging with customers, users, and partners. So far, academic research on organisational practice of social media is sporadic and corporate actors are thus left without level-headed advice as to how to best implement and use social media technologies. In this paper, we examine what sort of advice management consultants offer organisations looking to engage in social media. We use four affordances of social media – visibility, persistence, editability, and association – to analytically explore the fit between social media as a technology and the strategies offered by consultancy firms. We also look attitudes towards social media and information management, which contributes to practitioners’ understanding of the intrinsic characteristics of social media. Our research concludes that affordances of the technology clashes with a centralised top-down approach to information management that dominates in consultants’ strategy documents.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?