Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Institutional Perspective… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Institutional Perspectives on Public Relations

Kapitel i bok
Författare Magnus Fredriksson
Josef Pallas
Stefan Wehmeier
Publicerad i R. L. Heath and A. Gregory (Ed.) Strategic Communication
Förlag SAGE Publications
Förlagsort Thousand Oaks
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Företagsekonomi

Sammanfattning

This chapter section seeks to enrich research on public relations by using neo-institutional theory to describe, explain and understand the activities, processes and dynamics the practice. By this we open up for a wider understanding of public relations, its preconditions, its performances and its consequences for shaping the social. We argue that public relations could be analysed as an institutionalized practice with certain set of governing mechanisms including taken-for-granted activities, rules, norms and ideas. One argument for this is the is importance neo-institutional theory gives communication in the understanding of organizations, institutions and society. Another argument is recent developments where public relations and other forms of organizational communication have been examined as a major dimension of organizing in some of the more profound works among neo-institutional theorists. Keywords: Public relations, neo-institutional theory, institutional logics, translation, institutional work

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?