Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ironising with intelligen… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ironising with intelligence

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Peter Erlandson
Dennis Beach
Publicerad i British Journal of Sociology of Education
Volym 35
Nummer/häfte 4
Sidor 598-614
ISSN 0142-5692
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 598-614
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080...
Ämnesord linguistic ethnography, intelligence, discourse, meaning, irony
Ämneskategorier Pedagogik, Sociologi

Sammanfattning

This article is part of a project that seeks in part to explore how students understand and use the concept of intelligence. It is based on an ethnographically contextualized study of linguistic events and was conducted in an inner-city upper secondary school in Sweden. The article shows that the concept of intelligence is not spontaneously used by students but is given meaning by them when they are asked, and that this meaning is given in relation to future expectations, hopes, ambitions and the grades and performances in school that are seen as a means to attain them. When doing this the students also appear to describe their education, the demands it places on them and their performances with a sense of irony. Indeed, on closer analysis, irony seems to be an important communicative strategy for these students more generally.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?